Pages

Thursday, June 25, 2009

Blogku ini

Hari ini adalah hari pertama aku belajar daripada seorang kawan bagaimana untuk menghasilkan blog dan terus terhasilnya blogku ini. Sebelum ini 'blog' agak samar-samar bagi diriku yang agak lewat mengenali komputer dan internet. Namun aku cuba untuk mewujudkan blog ini, sekurang-kurangnya ianya dapatku jadikan sebagai dairi hidupku yang aku akan catatkan peristiwa-peristiwa semalam, hari ini dan esok. Untuk kenangan buat diriku sendiri. Juga ruang untuk aku mentazkirah diriku, di samping untuk teman-teman lain yang sudi menjengok.
Semalam telah berlalu, hari ini akan berlalu dan hari esok pasti berlalu. Aku tidaklah mahu mengenangkan sangat hari-hari yang telah berlalu, tetapi aku merasakan bahawa aku perlu belajar daripada pengalaman-pengalaman yang telah aku lalui. Ada perkara-perkara yang amat berharga yang perlu aku kutip kembali sebagai bekalan untuk aku bawa untuk menghadapi hari esok. Lalu aku terfikir.....hari bagiku amatlah singkat dan terbatas, hari semalam telah berlalu, hari esok belum pasti dan hari inilah sahaja yang ada untuk aku menafaatkan dengan sebaik-baiknya. Walaupun aku masih mengharapkan hari esok akan jadi hari ini................

No comments:

Post a Comment