Pages

Sunday, June 28, 2009

Kenangan masa lalu 1

Aku bersyukur kepada Alalh swt. kerana dengan izinNya aku mendapat kesedaran agama ketika usiaku di awal 20an. Ketika itu aku masih belum jelas hala tuju dan matlamat hidup. Ketika aku masih tercari-cari dan berusaha untuk membentuk keperibadianku sendiri, membentuk imej diri yang lebih baik kerana aku sedar pada masa itu aku masih mempunyai banyak kelemahan dan kekurangan yang perlu aku perbaiki. Alam kanak-kanak dan alam remaja yang telah aku lalui tidak banyak mengajar aku untuk memahami hakikat kehidupan ini.

Pergaulanku dengan kawan-kawan yang mempunyai latar belakang agama dan ustaz-ustaz yang memberi kuliah agama sedikit sebanyak telah membantuku untuk memahami agama dengan lebih mendalam.

Selepas aku memasuki alam perkahwinan, tanggungjawabku makin bertambah. Liku-liku kehidupan makin banyak aku lalui. Alam perkahwinan adalah berbeza dengan alam sebelum berkahwin. Aku merasai pegangan agama yang ada padaku telah banyak membantuku di dalam aku melayari kehidupanku dari dulu sampai sekarang. Banyak masalah dapat diselesaikan bila kita mengambil agama sebagai jalan penyelesaian.

No comments:

Post a Comment