Pages

Monday, October 12, 2009

Sedikit bicara.....buat sahabat

Sahabat.....
Pagi ini aku ingin mencoretkan sedikit bicara buatmu. Akhir-akhir ini dirimu selalu hadir dalam ingatanku. Kenangan lama ketika kita mula bersahabat muncul kembali di dalam benakku. Aku selalu meletakkan dirimu sebagai salah seorang yang penting di dalam hidupku. Aku selalu menghadirkan dirimu di dalam munajatku kepada Yang Maha Esa, dan... mengharapkan agar dirimu juga beroleh kebaikan-kebaikan di dunia dan di akhirat.

Persahabatan kita selama ini membuatkan aku mengenali dirimu bahawa kau seorang yang mempunyai naluri dan pandangan hidup yang tidak banyak bezanya dengan diriku. Akhlakmu menyebabkan aku rasa dekat denganmu. Sifat kasih sayang yang ada padamu menyebabkan aku merasakan dirimu seperti saudaraku sendiri.

Memang di dalam kehidupan kita, kita mempunyai ramai kawan dan kenalan. Tetapi untuk mendapat kawan yang mempunyai sama kefahaman agak sukar. Aku teringat ketika kita pernah sama-sama berusrah dulu. Aku rasa sebab itulah kita diberikan penekanan yang bersungguh-sungguh kepada tiga rukun usrah, iaitu mula-mula kita saling berkenalan, kemudian kita saling bersefahaman dan seterusnya kita saling berseimbangan, iaitu saling bantu membantu, lengkap melengkapi dan saling memperkuatkan sesama kita.

Sahabat,
Maaafkan aku, kerana keadaan tidak mengizinkan, aku memohon untuk menyambung bicaraku di kemudian hari. Salam mesra buatmu dan keluarga.

Wassalam.....

No comments:

Post a Comment