Pages

Saturday, November 12, 2011

Membina kesatuan...


Dalam lamunanku
Aku terbayangkan
Seberkas lidi penyapu.

Aku umpamakan
Seperti gandingan
Individu-individu beriman
Berada dalam satu kesatuan
Saling kuat menguatkan
Boleh mencapai satu-satu tujuan.



Dalam lamunanku
Aku terbayangkan
Batu bata bagi satu bangunan.

Aku umpamakan individu-individu beriman
Berada dalam satu kesatuan
Saling kuat menguatkan
Boleh menghasilkan satu kekuatan.



Dalam lamunanku
Aku terbayangkan
Sehelai kain tenunan.

Asalnya adalah helaian-helaian benang
Yang aku umpamakan individu-individu beriman
Berada dalam satu kesatuan
Saling lengkap melangkapkan
Boleh menghasilkan satu kesempurnaan.

Dalam lamunanku
Aku terbayangkan
Kalaulah individu-individu yang aku umpamakan
Adalah seperti individu-individu yang berada di depanku
Mampukah membina satu kesatuan?
Mencapai satu-satu tujuan?

Dalam doaku
Aku harapkan
Agar kita bersama
Menuju satu kesatuan
Satu tujuan
Redha Ilahi
Itulah keutamaan..

No comments:

Post a Comment