Pages

Wednesday, December 22, 2010

Satu Pertemuan



Jam satu setengah pagi
Mata yang masih belum mahu lelap
Bila hati masih bersedia untuk jaga.

Bukan apa-apa
Hanya untuk menulis beberapa ayat
Di sini, di saat ini.

Jam satu setengah pagi
Hati masih mengharapkan pertemuan
Denganmu, yang membaca tulisan ini
Kerana sudah beberapa ketika
Aku tidak menulis di sini
Dan kita tidak bertemu.

Tulisanku adalah mewakili diriku
Bila aku menulis, aku mengharapkan pertemuan denganmu
Bila engkau menatapinya
Aku kira itu adalah satu pertemuan diantara kita
Apabila kita bertemu di sini
Aku merasakan keakraban terjalin…
Itu yang kuharapkan.

Pukul satu setengah pagi
Sewajarnya aku berada di peraduan
Namun untuk satu pertemuan
Biarlah aku ukir beberapa perkataan
Kerana aku amat menghargai pertemuan ini.


Siap: satu lima puluh pagi 23 Dec. '10

No comments:

Post a Comment