Pages

Tuesday, September 3, 2013

Jasanya tidak ternilai...

#Unite4Egypt #TerkiniMesir

Demi Allah, saya bersumpah tidak akan meninggalkan Dataran ini sehingga Morsi kembali atau saya dibunuh. Saya bukan ahli Ikhwan Muslimin tetapi saya ingin memberitahu kepada dunia supaya mereka tahu siapa Morsi sebenarnya.

Jasa Presiden Morsi kepada saya tidak ternilai setelah beliau menyelamatkan saya dari hidup gelandangan sehingga berpeluang tinggal di sebuah rumah secara percuma.

Tahun lalu, rumah kami runtuh sehingga mengorbankan suami dan anak saya. Mulai dari hari itu saya hanya mampu berteduh di bawah jambatan dan tidur di tepi jalan.

Pada bulan Disember tahun lepas, ketika sedang tidur lena di tepi jalan, saya didatangi oleh 3 lalaki dan saya sungguh terkejut kerana salah seorang daripadanya adalah Morsi.

Sukar untuk saya mempercayainya pada ketika itu, Presiden bertanya kepada saya kenapa saya tidur di jalanan. Selepas saya menceritakan kisah sebenar yang melanda saya, air matanya bergenang.

Keesokan harinya, wakil Presiden datang menemui saya dengan surat perjanjian sewa sebuah rumah di bandar an Nujum bersama wang tunai EGP 500 (RM 230).

Hajah Ilham Abdul Razak (65) apabila ditanya wartawan kenapa beliau bersusah-payah untuk menyokong Morsi.

Sumber : Laman Fb Dr Zainur Rashid Zainuddin

No comments:

Post a Comment