Pages

Saturday, October 12, 2013

UMNO perlu keluar daripada kerangka pemikiran tradisi yang merosakkan – Presiden ISMA

 October 10, 2013 Berita Utama, Utama 2

azarsimpo
 

BANGI, 10 Okt – Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman menyeru pimpinan parti UMNO supaya keluar daripada kerangka pemikiran tradisi yang merosakkan. Katanya, UMNO harus meninggalkan perjuangan politik ‘cari makan’ untuk kepentingan kroni dan kerabat semata-mata.
 
Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan hari ini sempena Perhimpunan Agung UMNO yang bakal berlangsung tidak lama lagi. “Negara kita memerlukan politik yang lebih jujur dan terbuka, iaitu politik untuk kepentingan ummah dan kesejahteraan rakyat jelata. Bukan hanya untuk kroni dan kerabat tertentu. Oleh itu UMNO perlu meninggalkan kerangka politik tradisi yang merosakkan,” ujar beliau.
 
Tambahnya, UMNO perlu mengambil panduan daripada politik Rasulullah dan Khulafa’ Al-Rasyidin yang merupakan sebaik-baik qudwah dalam pemerintahan. Selain itu, UMNO juga perlu mengambil tauladan daripada kepimpinan soleh sepanjang sejarah perjuangan umat Melayu.
 
Parti UMNO kini sedang sibuk dengan pemilihan kepimpinan baru di peringkat bahagian, sayap dan pusat dan akan mengadakan perhimpunan agung pada 2 hingga 7 Disember akan datang.

Sumber:  http://www.ismaweb.net

No comments:

Post a Comment