Pages

Tuesday, November 26, 2013

ISMA - Pembela Maruah Melayu Islam

Tuesday, November 26, 2013 




Sejak akhir2 ini nama NGO Ikatan Muslimin Malaysia ( ISMA ) semakin kerap keluar dalam media bila terdapat isu2 politik semasa yang hangat. Saya mula perasan akan kehadiran ISMA 3 tahun lepas semasa isu kalimah Allah mula diperdebatkan ketika Pilihanraya Sarawak, waktu itu yang mula2 bangkit bersuara mempertahankan kalimah Allah adalah gabungan Ngo dibawah nama PEMBELA. ( KLiK ). Waktu itu tidak ramai yang berani bersuara dalam isu ini.

ISMA adalah salah satu Ngo di bawah PEMBELA. Mereka juga salah satu NGO di belakang Himpunan Sejuta Umat dua tahun lepas.


ISMA semakin mendapat nama bila Marina mengugut mahu menyaman mereka ekoran tindakan ISMA menyebarkan 70 ribu risalah di masjid2 seluruh negara mengaitkan nama Marina sebagai salah seorang dalang dibelakang COMANGO berdasarkan jawatan beliau selaku salah seorang ahli lembaga Pengarah SIS.

Komen ISMA tentang Marina - ISMA, SIS, Comango dan saman.

ISMA bukan organisasi yang sanggup berkompromi dengan begitu mudah dan longlai sekali di hadapan wajah anti-Islam dan anti-insaniyah, atau mudah mencairkan identiti dan menggadai prinsip dalam apa jua keadaan atau tekanan, walaupun perlu hadir ke mahkamah untuk membuktikan kesungguhan dan keseriusan mereka.

Komen ISMA tentang tindakan mereka menyebarkan risalah -

Dalam konteks ini, ISMA bertindak mewakili suara umat Islam di Malaysia yang menolak sebarang usaha untuk mempromosi amalan LGBT, hak asasi mutlak untuk murtad yang bertentangan dengan syarak dan norma masyarakat timur.

ISMA memahami tuntutan untuk berdakwah secara hikmah itu adalah perkara penting. Namun, dalam situasi terkini yang menyaksikan serangan bertubi-tubi oleh gerakan dan individu yang mengancam kedaulatan Islam di Malaysia, ini menuntut ISMA untuk bersikap tegas dan lantang dalam memperjuangkan isu-isu dan kepentingan Islam. ( Tiada alasan untuk berlembut dengan Comango )

TERBARU adalah komen menarik dari ISMA mengenai kenyataan Najib yang menganggap pengelak cukai sebagai Pengkhianat negara - PM, boros harta awam juga khianat.

Baca juga pandangan ISMA mengenai isu2 ini ( saya copy link laman web ISMA ) -

Dalam isu Kalimah Allah - Menjawab pemikiran Mujahid Rawa.

Isu Liberal - Liberal Muslims have only themselves to liberate, not Islam.


Secara peribadi saya teruja dengan kebangkitan ISMA ini memandangkan orang Melayu sudah kehilangan SUARA yang mampu mewakili sebenarnya dilemma orang Melayu.

Umno ? Jangan nak buat lawak la ....

Perkasa ? Maaf, perjuangan anda sudah tidak sekental dulu ... Perkasa sudah dilihat sebagai terlalu menjaga hati Umno yang terlalu menjaga hati kaum lain.

Untuk mengenali ISMA dengan lebih dekat lagi, sila baca - 

Mengapakah ISMA berbeza ?

Kuasa politik Melayu lemah punca Islam dihina.
 
Sumber: http://dinturtle.blogspot.com/2013/11/isma-pembela-maruah-melayu-islam.html

No comments:

Post a Comment