Pages

Monday, July 6, 2015

Jangan Mudah Tertipu Lakonan DAP




AIDCNews – 6/7/15 – Kalau dulu digelar ‘Khalifah Umar Abdul Aziz’, namun imej itu tercemar apabila Lim Guan Eng terang-terangan menolak hudud dengan membubarkan Pakatan Rakyat dan memecat aktivis-aktivis PAS di negeri itu kini Setiausaha Agung DAP kembali ‘berlakon’ kononnya mengikut sunnah Nabi Muhamad SAW dengan makan setalam.


Guan Eng dirakam makan setalam dalam program dalam majlis iftor bersama Ketua Menteri di Kepala Batas.
“Sanggup makan setalam, tapi tak lepas masa sebulan buat kerja fitnah Ulama’ dan Parti Islam,
“Bubar Pakatan Rakyat dengan cara diktator,
“Apa beza dengan dengan pendekatan Lee Kuan Yew???
“Lee Kuan Yew pun ada Islam yang tolong..,”kata facebooker pro PAS, Wan Jtk.



Turut disiarkan gambar dua aktivis wanita Melayu DAP, Penyelaras Impian Kelantan
Young Syefura Othman dan Melati makan setalam dengan seorang lelaki.




Menurut Wan Jtk taktik lakonan ini pernah dipraktikkan oleh pengasas Parti Tindakan Rakyat (PAP) Singapura, Lee Kuan Yew sekitar tahun 1960-an dengan memakai songkok untuk mendapat undi masyarakat Melayu di negara itu.



Setelah berjaya memperdaya undi Melayu dengan lakonan itu, Lee Kuan Yew kemudian memperkenalkan polisi jangka panjang yang melemahkan pengaruh Melayu di negaranya.

Fakta ini didedahkan oleh Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim dalam bukunya, “Singapore Dilemma in the Malay World,” Routledge Taylor & Francis Group, 2009.

Dr Lily berkata, polisi-polisi ini dilaksanakan bersandarkan retorik multi-rasism untuk memastikan masyarakat Melayu yang secara tradisinya menyokong parti-parti pembangkang tidak mempunyai kuasa penentu dalam mana-mana kawasan pilihanraya.

Turut didedahkan pendatang Cina dari luar negara telah ditawarkan penduduk dan status kewarganegaraan untuk memastikan masyarakat Cina merupakan pengundi paling majoriti pengundi.

Sumber:   https://aidcnews.wordpress.com/2015/07/06/jangan-mudah-tertipu-lakonan-dap/

No comments:

Post a Comment