Pages

Wednesday, July 1, 2015

Politik Liberal dan Budaya Athies

Ikatan Muslimin Malaysia's photo.

Kelemahan kuasa politik Melayu Islam di wilayah kedaulatan bangsa Melayu ini bukan sahaja menjemput kaum kafir untuk merebut kuasa tetapi juga telah mengundang pertembungan budaya yang semakin sengit.

Budaya yang berteraskan akhlak dan ketuhanan semakin tercabar dengan budaya kufur, athies, bebas, anti moral dan akhlak.

Sebelum ini, kita dikejutkan dengan penghinaan kepada pegangan, ibadat dan amalan orang islam, kini muncul pula pejuang hak untuk minum arak secara terbuka, pesta mabuk dan terkini hak telanjang di khalayak ramai.

Malangnya, walaupun kegiatan tersebut salah di sisi undang-undang negara tetapi mereka tetap memperjungkannya atas nama demokrasi dan keterbukaan.

Media liberal dan agensi asing memberikan mereka lesen, manakala orang yang menentang kegiatan tersebut pula -walaupun selaras dengan undang-undang dan perlembagaan- dicop ektsremis dan jumud.

Kita akan menyaksikan kegiatan-kegiatan songsang yang lebih menggila pada masa akan datang walaupun bercanggah dengan norma dan nilai serta akhlak rakyat Malaysia tetapi puak-puak ini akan tetap bebas kerana mereka mendapat "back up' daripada badan hak asasi antarabangsa.

Inilah kesan kepada apa yang dinamakan sebagai pertembungan budaya seperti yang disebut oleh Samuel Huntington antara barat dan Islam.

Oleh kerana dunia hari ini dikuasai oleh barat kristian yang pada hakikatnya telah dimusnahkan oleh fahaman rasionalisme yang mendustakan rasul dan menentang agama, maka budaya kufur anti ketuhanan dan tidak bermoral ini telah dengan mudah menyerang seluruh dunia terutama dunia Islam.

Penjajahan politik dan ekonomi tidak terhenti setakat itu sahaja bahkan datang bersamanya serangan budaya, pemikiran, gaya hidup dan sebagainya.

Revolusi maklumat dan media sosial telah memberi kelebihan kepada budaya songsang itu untuk berkembang dengan pantas.

Lebih memburukkan keadaan lagi dalam realiti Malaysia -yang terdiri dari pelbagai bangsa dan budaya- apabila kecelaruan politik diambil kesempatan oleh golongan kafir untuk memperlengkapkan lagi tekanan ke atas orang Islam dengan serangan tambahan berbentuk pemikiran athies dan budaya yang tidak berakhlak itu.

Sumber: Ikatan Muslimin Malaysia

No comments:

Post a Comment