Pages

Tuesday, August 25, 2015

Stacy AF sah peluk Islam

August 25, 2015 Berita Utama,

stacy 3
 
BANGI, Selasa – Bekas peserta rancangan realiti Akademi Fantasia (AF), Stacy Anam telah mengesahkan secara rasmi bahawa dirinya kini memeluk agama Islam seperti yang dihebohkan di media sosial, semalam.

Stacy atau nama Islamnya Ummu Syaikhah Stacy Binti Anam berkata, beliau memilih Islam bukan kerana hubungan percintaan bersama Akim Ahmad, sebaliknya ia adalah minat yang mendalam untuk beliau belajar lagi mengenai agama.

“Stacy masuk Islam bukan kerana mahu berkahwin seperti yang diperkatakan sebelum ini dan bukan juga disebabkan pengaruh orang lain. Penghijrahan saya terjadi kerana keikhlasan saya untuk mendalami Islam itu sendiri.

“Sekiranya Stacy mahu berkahwin, lebih baik Stacy masuk Islam ketika mahu berkahwin sahaja. Saya tak kisah jika dia (Akim) bukan jodoh saya, kerana saya memeluk Islam adalah ikhlas mahu memeluknya,” katanya dalam satu sidang media yang berlangsung di Pusat Penyiaran Astro, Bukit Jalil hari ini.

Media semalam melaporkan, Stacy hadir ke pejabat Jabatan Agama Islam ditemani Akim dan ibu serta bapa kekasihnya itu bagi tujuan berkenaan di Johor Bahr

Sumber:   http://www.ismaweb.net/2015/08/stacy-af-sah-peluk-islam/

No comments:

Post a Comment